Otsi kodulehelt
Sulge otsing

Põgeneme sohu!

Paljud noored, sealhulgas eestlased, käivad vabatahtlikuna teistes riikides, et näha ja kuulda uusi asju ning luua rahvusvahelisi kontakte. Ka mina olen aastaid otsinud võimalusi, kuidas teha midagi head kusagil mujal. Sellel kevadel sattusin ma aga Vabatahtliku Värava peale ning avastasin, et mul on võimalik näha ja kuulda uusi asju ning luua rahvusvahelisi kontakte ka siinsamas Eestis.

Nimelt asub Soomaa rahvuspargis Tipu Looduskooli-nimeline paik, mida juhib üks ääretult tore saksa naisterahvas. Igal suvel korraldatakse Tipus rahvusvaheline ehituslaager, mille käigus tuleb Soomaale kokku noori üle Euroopa.

Sellel suvel toimus laager 26.juulist 8.augustini. Kohal oli vabatahtlikke Belgiast, Hollandist, Saksamaalt, Austriast, Itaaliast, Eestist ja Ameerika Ühendriikidest. Kahe nädala jooksul suutsime me päris palju ära korraldada: ehitasime kuuri-kasvuhoone ja traditsioonilise roigasaia, parandasime ära vundamendi ja matkarajal olnud puidust viidad, rohisime ja osalesime heinateos, ning valmistasime uue Tipu Looduskooli maskoti ning lastelaudu-toole.

Kuna tegu oli loodusõbraliku laagriga, siis kasutati palju looduslähedasi materjale: puit, savi, liiv, kivi, vees lahustuvad värvid. Laagri jooksul tarbiti suhteliselt vähe elektrit, pesemas käidi jões, saunas või “päikesedušis”. Lisaks paluti meil kasutada biolagunevaid pesuvahendeid ning sorteerida oma prügi.

Kuivkäimla ehitus

Viimasel kolmel päeval oli vabatahtlikel võimalus osaleda päikesepaneelide valmistamise töötoas, mille käigus ehitati koos kohalikega kolm funktsioneerivat päikesepaneeli. Paneelid paigaldati kasvuhoone lähedusse, et varustada kasvuhoonet elektriga. Viimasel nädalal oli vabatahtlikel võimalus näidata oma loomingulisust ning ehitada looduskooli külastavatele lastele tasakaalurada.

Ainus töö, mis jäi sel korral lõpetamata, oli kompostiva kuivkäimla ehitamine. Maja sai küll püsti pandud, aga seinad ja istekohad jäid ajapuuduse tõttu tegemata.  Kuivkäimla ehitamise tegi eriti põnevaks asjaolu, et tegemist oli puitriit-ehitisega ehk me ehitasime selle puidust ketastest ja klotsidest, mille vahele panime liiva ja savi segu.

Natukene ka elamisest

Söögitegu Tipu looduskooli ehituslaagris

Vabatahtlikel oli valida, kas elada majas või telgis. Enamus valisid maja ja kuna seal läks kitsaks, otsustasime elukaaslasega magada telgis. Kuigi telgis oli kitsas ja külmavõitu, ei kahetse me oma otsust, sest meil oli Tipus suve kõige magusam uni. Saime hingata värsket õhku ning nautida sooputukate igaöist serenaadi. Viimasel ööl võtsime telgilt isegi vihmakatte maha, et saaksime uinuda tähtede all. Eraldi tuleks ka ära märkida, et toit oli mitmekülgne ja küllane. Hommikusöögi valmistasid vabatahtlikud koos kokaga, lõuna valmistas kokk ja õhtusöögi valmistasid taas vabatahtlikud oma retseptide järgi. Seetõttu saime süüa mulgiputru, lasanjet, suvikõrvitsa risottot, pitsat, kotlette, soolaseid pannkooke, marineeritud köögivilju ja palju muud.

Et tegemist oli siiski noortele keskkonnahuvilistele suunatud ehituslaagriga, siis pidi peale töötamise natuke lõbutsema kah. Kahe nädala jooksul õnnestus meil käia mitmel korral rabaradadel ja saunas ning nädalavahetusel ka kanuumatkal Soomaal ja ekskursioonil Pärnus. Õhtuti vestlesime ja mängisime seltskonnamänge tule ümber.

Kanuumatk. Esiplaanil Raija

Selle aasta vabatahtlikud jäid oma kogemusega väga rahule ning loodetavasti võtsid kõik vähemalt osa õpitust endaga kaasa. Selle blogipostituse pealkiri tuleb meie ühisest kanuumatkast. Teatud kanuude külgedele oli kirjutatud loosung “Põgeneme sohu!,” mis kirjeldab tabavalt neid kahte fantastilist Soomaal veedetud nädalat.